Akumuliatoriai yra elektros imtuvų energijos šaltinis.
A. AKUMULIATORIAUS INSTALIAVIMAS
1. Švarų akumuliatorių įdėti į gamintojo nurodytą vietą automobilyje.
2. Sujungti "+" akumuliatoriaus gnybtą su automobilio elektrinės įrangos "+" gnybtu, o "-" akumuliatoriaus gnybtą — su automobilio elektros įrangos neigiamuoju gnybtu. Šios jungtys turi būti ypatingai patikimos. Abu gnybtus reikia sutepti plonu techninio vazelino sluoksniu arba apipurkšti specialiu tepalu.
3. Montavimą gali atlikti autorizuoto serviso meistras ar automobilių elektrikas.
B. TEISINGO EKSPLOATAVIMO TAISYKLĖS
1. Akumuliatorių reikia naudoti pagal paskirtį.
2. Automobilio generatoriaus krovimo įtampa, matuojant ją ant instaliuoto į automobilį akumuliatoriaus gnybtų, turi būti 14,0÷14,5 V (su įjungtais pagrindiniais elektros energijos imtuvais: tolimosios šviesos, šildymo ventiliatoriaus varikliukas ir kt.), sunkvežimiams 28,0÷29,2 V (dviejų akumuliatorių, taip pat su įjungtais elektros energijos imtuvais).
3. Srovės nuotėkis su išjungtais elektros energijos imtuvais turi būti ne didesnis: lengviesiems automobiliams - 0,01 A, krovininiams - 0,08 A.
4. Bateriją įkrovus iki reikiamo lygio, būtina nutraukti įkrovimą.
5. Periodiškai tikrinti elektrolito lygį ir tankį. Kai trūksta elektrolito, vietoj jo pilti tik distiliuotą vandenį. Elektrolito lygis turi būti 10-15 mm virš separatoriaus, tankis - 1,28±0,01 g/cm³.
6. Jei akumuliatorius eksploatuojamas sunkiomis sąlygomis (dažnai važinėjant po miestą, nuolat naudojant žibintus, papildomą elektros įrangą ir kt.), būtina dažniau kontroliuoti jo būklę ir elektrolito lygį, ir, esant reikalui, įkrauti naudojant išorinį energijos šaltinį. Nepalikite iškrauto akumuliatoriaus, kaip galima greičiau jį įkraukite. Dėl fizinių ir cheminių akumuliatoriaus savybių, esant gilioms iškrovoms, prasideda aktyvios medžiagos, esančios švino plokštelėse, irimas. Šis procesas yra negrįžtamas, todėl akumuliatorius praranda talpumą ir galią.
7. Nepalikite neįkrauto akumuliatoriaus šaltyje. Akumuliatorius, kurio įtampa yra 12 V, elektrolito tankis 1,140 g/cm³, užšąla prie -15°C. Susidarę ledo kristalai suardo švino plokštelių aktyviąją masę.
8. Nepatartina ilgesniam laikui (daugiau kaip 10 dienų) palikti įjungtą signalizaciją.
9. Akumuliatorius automobilyje turi būti patikimai įtvirtintas.
10. Draudžiama tikrinti akumuliatoriaus įtampą, sujungiant gnybtus tiesiogiai (padarant trumpą sujungimą).
11. Akumuliatorius turi būti sausas ir švarus.
12. Tikrinti kiekvieno akumuliatoriaus elemento ventiliacines angas.
13. Vieną kartą per mėnesį reikia nuvalyti elektros įrangos gnybtus, po to juos vėl patikimai užspausti ant akumuliatoriaus gnybtų, o gnybtus sutepti vazelinu ar apipurkšti tepalu.
14. Neleistinas akumuliatoriaus transportavimas ar sandėliavimas didesniu nei 45° pasvirimu.
15. Akumuliatorių laikyti kaip galima atokiau nuo bet kokių atviros ugnies šaltinių įkrovimo metu, įkrovus ar po ilgesnio važiavimo, nes, įkraunant akumuliatorių, kaupiasi sprogstamas deguonies ir vandenilio dujų mišinys.
16. Akumuliatoriaus elektrolito tankis po akumuliatoriaus eksploatacijos arba įkrovimo gali būti tikrinamas tik praėjus ne mažiau kaip 8 val.
17. Nenaudokite jokių papildomų cheminių medžiagų kitaip vadinamų "pagerintojų".
18. Pasidomėkite ir laikykitės automobilio gamintojo rekomendacijų, pasirenkant naują akumuliatorių. Akumuliatorius turi atitikti galingumui, nurodytam transporto priemonės charakteristikoje.
19. Instaliuodami papildomą audio aparatūrą, signalizaciją, ryšio priemones ir pan., pasitarkite su automobilio gamintojo atstovais ar kitais specialistais.
C. AKUMULIATORIAUS ĮKROVIMAS NAUDOJANT IŠORINĮ ENERGIJOS ŠALTINĮ
1. Prieš įkraudami akumuliatorių būtinai susipažinkite su įkroviklio naudojimo instrukcija.
2. Jeigu galima, išsukite akumuliatoriaus kamščius.
3. Sujungti įkroviklio "+" gnybtą su akumuliatoriaus teigiamuoju gnybtu, o neigiamąjį įkroviklio gnybtą — su neigiamuoju akumuliatoriaus gnybtu.
4. Įkroviklį įjungti į tinklą ir pradėti įkrovimą dešimt kartų mažesne srove nei akumuliatoriaus talpumas (pvz. 100 Ah talpumo akumuliatoriaus įkrovimo srovė 10 A).
5. Įkraunama ne žemesnėje, kaip +10°C temperatūroje.
6. Akumuliatorius visiškai įkrautas, kai:
- elektrolito tankis 1,28±0,01 g/cm
- baigus įkrovimą, įtampa apie 13,5 V - 15,0 V
Šie parametrai turi išsilaikyti dvi paskutines įkrovimo valandas.
DĖMESIO! Jeigu krovimo metu elektrolito temperatūra pakyla daugiau kaip +45°C, reikia mažinti krovimo srovę. Nors tai ir pailgins krovimo laiką, tačiau sumažins elektrolito temperatūrą. Giliai iškrautą akumuliatorių reikia krauti ne mažiau kaip 24 valandas.
D. GARANTIJOS SĄLYGOS
1. Garantija galioja tik defektams, atsiradusiems dėl nekokybiškų medžiagų ar gamybos.
2. Gamintojas negarantuoja akumuliatoriaus darbo nustatyto garantinio laikotarpio metu, jeigu jis natūraliai susidėvėjo dėl intensyvios ir/ar netinkamos eksploatacijos, o taip pat netinkamos priežiūros.
3. Pardavėjas, parduodamas akumuliatorių, suteikia nuo 6 iki 24 mėnesių garantiją, kuri užtikrina gerą akumuliatoriaus kokybę ir tinkamą veikimą, laikantis eksploatacijos nurodymų, per visą garantinį laikotarpį.
3.1.1. Taksi automobilių, maršrutinių mikroautobusų, spec. tarnybų automobilių bei motocikų akumuliatoriams suteikiama 6 mėn. garantija.
3.1.2. Traktorių ir jų mechanizmų, VRLA bei traukos akumuliatoriams suteikiama 12 mėn. garantija.
3.1.3. Krovininiams akumuliatoriams suteikiama 12-24 mėn. garantija.
***
Prailginta garantija suteikiama tik Banner prekės ženklo akumuliatoriams ir kai klientas laikosi papildomų sąlygų (žemiau), kitos garantinės sąlygos lieka tos pačios.
48 mėn. GARANTIJA. (24+12+12)*
*Papildomos garantijos sąlygos:
48 mėn. garantija suteikiama Banner lengvųjų automobilių akumuliatoriams iki 110 Ah pilnai užpildžius garantinį taloną ir pateikus pirkimo dokumentą.
48 mėn. garantija galioja atlikus akumuliatoriaus aptarnavimą UAB TOBIS patikros vietoje Savanorių pr. 187-8 korpusas, Vilnius, I-V 7:30-16:30, pietų pertrauka 11:30-12:30).
Aptarnavimas atliekamas 24-tą ir 36-tą akumuliatoriaus eksploatacijos mėnesį, skaičiuojant nuo pirkimo datos. Akumuliatoriaus aptarnavimui reikia atvykti su automobiliu, kuriame įsigytas akumuliatorius yra sumontuotas.
Garantija akumuliatoriui suteikiama laikantis visų Garantiniame talone nurodytų taisyklių.
***
4. Dėl akumuliatoriaus defektų kreiptis į akumuliatorių aptarnavimo punktus (visi punktai išvardinti garantinio talono 20 puslapyje ir www.tobis.lt bei www.pitshop.lt).
5. Išvada dėl akumuliatoriaus kokybės pateikiama per 10 darbo dienų. Esant gamyklos defektams, keičiama analogiško tipo akumuliatoriumi, kuriam suteikiamas likęs neišnaudotas garantinis terminas. Kadangi akumuliatorius yra eksploatacijos metu susidėvinti prekė, net nustačius gamyklinį defektą, pinigai negrąžinami. Pirkėjui patyrus nuostolių (pvz. pavėlavus į lėktuvą, iškvietus avarinę tarnybą, vėluojant pristatyti krovinį ir pan.), pardavėjas neprisiima jokios atsakomybės.
Gamintojas, importuotojas ir/ar pardavėjas pretenzijos nagrinėjimo metu neprivalo išduoti pakaitinio akumuliatoriaus ar iš karto keisti nauju, kol nėra patikrinimo išvadų. Pakaitinis akumuliatorius, esant galimybei, gali būti suteiktas už papildomą mokestį. Automobilio gamintojų, autoservisų, parduotuvių ir kitų įstaigų nesusijusių su šio akumuliatoriaus pardavimu patikrinimo išvados negalioja ir nėra pagrindas iš karto keisti akumuliatorių. Akumuliatoriaus pristatymo ir paėmimo išlaidas apmoka pirkėjas.
6. Visi automobilio taisymo darbai (įskaitant ir akumuliatorių įkrovimas, jei iškrovimas įvyko ne dėl akumuliatoriaus kaltės) yra MOKAMI pagal garantinio aptarnavimo servisuose (servisų informacija pateikiama 20 puslapyje arba www.tobis.lt) patvirtintus įkainius. Tik esant akumuliatoriaus gamykliniam defektui, kai jis keičiamas nauju, akumuliatoriaus testavimo darbai atliekami nemokamai.
7. Pateikiant pretenziją, reikalingas teisingai užpildytas garantijos talonas ir pirkimo dokumentas (sąskaita, čekis).
E. PRETENZIJA NETENKINAMA, KAI:
1. Akumuliatorius pažeistas mechaniškai.
2. Vartotojas savarankiškai remontuoja akumuliatorių ar instaliuoja į automobilį ne pagal nurodymus.
3. Nesilaikoma eksploatacijos taisyklių:
- užteršiami akumuliatoriaus elementai;
- suyra aktyvioji plokštelių masė (patamsėjęs elektrolitas).
4. Akumuliatorius sugedo dėl automobilio elektros įrangos gedimų.
5. Akumuliatorius neteisingai saugotas.
6. Akumuliatorius neturi UAB „Tobis" priskirto identifikacinio numerio (sąlyga taikoma lengvųjų ir sunkvežimių akumuliatoriams).
7. Į akumuliatorių buvo pilamas ne distiliuotas vanduo, o kitos medžiagos.
8. Akumuliatorius sprogo dėl išorinio kibirkšties šaltinio, ugnies ar kitų išorinių priežasčių.
9. Visiškai iškrautiems akumuliatoriams, kai elektrolito tankis žemesnis nei 1,1 g/cm³, o įtampa žemesnė nei 10,5 V.
10. Automobilio generatoriaus krovimo įtampa, matuojant ją ant instaliuoto į automobilį akumuliatoriaus gnybtų, mažesnė kaip 14,0 V ir didesnė kaip 14,5 V (sunkvežimiams - generatoriaus krovimo įtampa mažesnė kaip 28,0 V ir didesnė kaip 29,2 V).
11. Akumuliatorius užšalęs (iškrautas akumuliatorius užšąla prie -5°C).
12. Akumuliatorius buvo naudojamas automobilyje ne pagal gamintojo rekomendacijas.
13. Akumuliatorius buvo naudojamas be nuolatinės srovės įkroviklio ar generatoriaus.
14. Gamintojui rekomenduojant du akumuliatorius, naudojama skirtingų firmų, talpų, arba keičiant tik vieną.
15. Eksploatuojamas nepritvirtintas akumuliatorius.
16. Akumuliatorius buvo naudojamas ar saugomas nesilaikant priežiūros instrukcijos.
Pretenzijos pateikimui būtina atvykti su automobiliu, nurodytu garantiniame talone, elektros sistemos patikrinimui. Nustačius akumuliatoriaus eksploatacijos pažeidimus, garantija nutraukiama.
---
2024 11 18 Taisyklių redakcija